|
ŠL 11
Autobusy Karosa ŠL 11, byly určeny zejméno pro linkovou dopravu. Mohli jseme je však v některých městech potkat v MHD, nebo na kratších zájezdech.
1963: První funkční vzorek autobusu Karosa/Škoda ŠL 11
1966: Vyjel prototyp
1967: byly vyrobeny 3 kusy ověřovací série tří vozů
-vlnité bočnice jako ŠM 11 z prvních sérií
-planetová pětistupňová machanická převodovka Leyland s elektropneumatickým ovládáním
-řízení ZF
-motor ML 630
-2. dveře čtyřkřídlé
-poziční světla
-dělený nárazník
-hliníkové blatníky
-transoarent nad předními dveřmi
-dělená čelní okna
-dvoudílná větrací část ve všech bočních oknech
-dvoubudíková přístrojová deska
-2 hrdla nádrže
©FOTO: Internet
©FOTO: Archiv Karosa, sbírka "mr proper"
1971:sériová výroba
-série 1305
-rovné bočnice
-převodovka Praga
-řízení Karosa
-motor ML 634
-2. dveře tříkřídlé
©FOTO: Historie městské hromadné dopravy v Praze , Sbírtka T.Dvořák
©FOTO: sbírka "mr proper"
1973: Série 1310
-bez transparentu nad předními dveřmi
-plechové blatníky
-nedělený nárazník s hliníkovými stupačkami
©FOTO: Archiv Karosa, sbírka "mr proper"
©FOTO: sbírka "mr proper"
1975: série 1310
-nová přístrojová deska s oddělenými budíky
-chybí poziční světla
-možná i varianta s bouchacími dveřmi
©FOTO: Autor
©FOTO: Autobusy a trolejbusy pražské městské hromadné dopravy, J. Veselý
1979: série 1310
-1 hrdlo nádrže
-v náraznících prolisy a plechové stupačky
-nové řešení větracích posuvných částí oken v uspořádání ob jedno
-nové provedení sedadel
-pouze prostřední křídlo předních dveří má dolní prosklení
©FOTO: Autor
*)Pokud není uvedeno jinak platí specifikace i pro nasledující ročníky.
|
|