|
Přestavby vozů Š 11
       Přestavby vozů Karosa řady Š jsou neodmyslitelně spjaty s dopravním podnikem Mariánské Lázně. Dopravnímu podniku se podařilo zaplnit mezeru na trhu zejména u kategorie stěhovacích vozidel, která vznikla po ukončení výroby tohoto typu užitkového vozu na podvozku RTO ve firmě Orličan Choceň. Základním typem pro první realizované přestavby se stal autobus ŠL 11.1310. Z původní karosérie zůstala pouze střecha, rám čelních oken a dveří, přední dveře, přední okna, boční okno u řidiče a samozřejmě podvozek s motorem.. Zcela nově byla postavena skříňová nástavba přispůsobená zadání zakazníka. Nejrozšířenější verzí se staly stěhovací vozy a přepravníky pro koňe. Stejným způsobem byly přestavovány autobusy nové typové řady Karosa 700.
©FOTO: Autor
©FOTO: Autor
       Dalším druhem přestavby autobusů Karosa Š 11 jsou různé stěhovací vozy a přepravníky na cokoli. Většinou je prováděli soukromníci pro svoji potřebu. Tak můžeme dodnes na našich silnicích potkat vozy s dveřmi místo zadního čela, zaplechovanými či zatřenými okny atd. V hojném počtu slouží různým hudebním skupinám jako přepravníky hudebních aparatur.
©FOTO: Autor
©FOTO: Autor
       Autobusy řady ŠX 11 byly stejně jako předchzí typy Škoda 706 RO a RTO přestavovány v závodech SVA (Státní výroba autodílů). Na rozdíl od přestaveb prováděných v DP Marianské Lázně, který k rekonstrukcím využíval zpravidla ojeté autobusy, podniky SVA přestavovaly vozidla nová. Jednalo se hlavně o SVA Rousínov. Z dílen vyjížděly vozy s úpravou pro ČS poštu, pojízdné knihovny a mnoho dalších.
©FOTO: Karosa
©FOTO: Karosa
|
|